Wielka Czantoria (Beskid Śląski) – wycieczka górska – 22 stycznia 2022 r.

W sobotę, 22 stycznia 2022 r. wybraliśmy się w Beskid Śląski.
Z Bielska-Białej do Ustronia Polany dojechaliśmy busem Wispol. Cześć grupy ruszyła pieszo czerwonym szlakiem, ostro pod górę. Pozostali wyjechali na Polanę Stokłosicę kolejką. Stąd do szczytu Wielkiej Czantorii i czeskiego schroniska Horská chata Čantoryje było już niedaleko. Tu zaczekaliśmy na resztę grupy i razem udaliśmy się z powrotem na szczyt Wielkiej Czantorii, gdzie zrobiliśmy zdjęcie grupowe.
Następnie, dalej za czerwonymi znakami zeszliśmy na Przełęcz Beskidek, skąd doszliśmy do schroniska na Soszowie Wielkim. Tam też zjedliśmy pyszny żur śląski.
Po godzinnym postoju ruszyliśmy niebieskim szlakiem przez Jawornik do Wisły. W browarze „Wisła” na dworcu przesiadkowym zrobiliśmy postój na posiłek.
Do Bielska-Białej wróciliśmy busem Lajkonik o godz. 17:30.
Podczas wycieczki towarzyszył nam padający śniegu, a jego głębokość na szlaku wynosiła około 45 cm. W temperaturze około -6°C przeszliśmy 15 km. Jak zawsze było fajnie!

Tadeusz Budny

dzisiaj byliśmy na Wielkiej Czantorii

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.