Wierch Wisełka (Beskid Śląski) – wycieczka górska – 15 stycznia 2022 r.

W sobotę, 15 stycznia 2022 r. wybraliśmy się na wycieczkę w rejon Baraniej Góry.
Z Bielska-Białej busem Wispol dostaliśmy się na przełęcz Kubalonkę. Przed wyruszeniem na szlak, w karczmie góralskiej wypiliśmy kawę.
Czerwonym szlakiem ruszyliśmy przez Stecówkę (schronisko dalej jest w remoncie) w stronę Pietraszonki. Następnie czarnym szlakiem przeszliśmy przez Karolówkę do schroniska na Przysłopie. Tam zostaliśmy miło powitani przez gospodarzy, Agnieszkę i Szymona, po czym zrobiliśmy sobie postój na posiłek.
Po opuszczeniu schroniska ruszyliśmy za czerwonymi znakami w stronę Wierchu Równiańskiego i dalej Wierchu Wisełki, skąd czarnym szlakiem przez byłe (nieczynne) schronisko na Fajkówce zeszliśmy do Złatnej i dalej przez Kamesznicę do Milówki.
Podczas dzisiejszej wycieczki odbytej w miłym towarzystwie przeszliśmy 24 km. Na szlaku towarzyszyła nam słoneczna pogoda przy temperaturze około -4°C.
Z Milówki wróciliśmy pociągiem. Na dworzec w do Bielsku-Białej dojechaliśmy o 19.

Tadeusz Budny

przed schroniskiem na Przysłopie pod Baranią Górą

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.