Wielka Rycerzowa (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska – 12 sierpnia 2018 r.

Gdy z powodu zbyt małej liczby zgłoszeń nie doszła do skutku wycieczka na Wielką Fatrę, zastanawialiśmy się co z sobą począć… Odpowiedź wydawała się prosta – trzeba wybrać się w góry.
Już w sobotę pojechaliśmy do Bacy, na Mładą Horę. Gościnne progi Chyza sprawiły, że tego dnia dość mocno rozleniwiliśmy się. Zjedliśmy obiad, pospacerowaliśmy po okolicy, pograliśmy w przywiezione gry planszowe. Niewiele wyszło z planowanej na noc obserwacji Perseidów. Po prostu ich nie widzieliśmy… Udało się za to wziąć udział w ekspresowej mszy św. w kaplicy na Mładej Horze.
W niedzielny ranek zbieraliśmy się w końcu do wyjścia. Jedni wstali wcześniej, inni później. Ktoś postanowił jeszcze odespać wczesne wstawanie i suma sumarum wyszliśmy z Chyza po 12…
Czerwony szlak w stronę Małej Rycerzowej, pomimo iż zalesiony, dał naszej piątce mocno w kość. W końcu, podjadając po drodze leśne maliny, jeżyny, borówki czarne i borówki brusznice, dotarliśmy do Bacówki PTTK na Rycerzowej.
Jakież było nasze zdziwienie, gdy okazało się, że nie jesteśmy jedynymi członkami bielskiego oddziału PTT w tym miejscu. Cztery osoby dotarły (również spontanicznie) od strony Soblówki. Zanim dotarliśmy, zdążyli zaprzyjaźnić się z wypasanymi przy schronisku owcami i kozami, obalając kilka mitów przekazanych przez pilnującego ich bacę 😉
Po wspólnym zdjęciu przed schroniskiem, rozstaliśmy się. Czwórka udała się w dół, do Soblówki, gdzie zostawili samochód, z kolei nasza piątka ruszyła przez szczyt Wielkiej Rycerzowej, czerwonym szlakiem w stronę schroniska PTTK na Przełęczy Przegibek. Dzień chylił się ku końcowi, a my niebieskim szlakiem przez rezerwat Dziobaki zmierzaliśmy z powrotem w stronę Rycerzowej. Na Mładą Horę dotarliśmy już w całkiem zaawansowanej szarówce.
W Chyzie, jak zwykle gościnnie, Baca podjął nas herbatą z cytryną, a to było wszystko, czego po tej upalnej wędrówce potrzebowaliśmy. Do domów wróciliśmy na krótko przed północą.
Na zakończenie, tak informacyjnie: wycieczka na Wielką Fatrę odbędzie się w dniach 28-30 września. Już teraz gorąco zachęcam do zapisów!