Wielka Rycerzowa (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska – 14 sierpnia 2021 r.

14 sierpnia 2021 r. odbyła się kolejna wycieczka górska w ramach „Ewangelizacji w Beskidach”.
Z Bielska-Białej jechaliśmy pociągiem do Rajczy, a stamtąd busem do Rycerki Kolonii. Szlakiem zielonym i drogą leśną dotarliśmy do schroniska na Przełęczy Przegibek. Tutaj mile przywitali nas gospodarz Ania, jej córka Basia i synowa Halinka. Zrobiliśmy tu sobie przerwę na kawę.
O godzinie 10:30 szlakiem niebieskim przez rezerwat Dziobaki wyruszyliśmy na przełęcz Halną. W samo południe miała miejsce Msza św. pod Małą Rycerzową na wysokości 1144 m n.p.m. Mszę odprawiało sześciu ksieży, a wzięło w niej udział około 300 turystów. Po mszy miał miejsce okołogodzinny postój przy Bacówce pod Rycerzową.
O godzinie 14 szlakiem czerwonym przez Małą Rycerzową dotarliśmy na Mładą Horę, gdzie udało się przybić pieczątkę i uzyskać informację, że niedługo zostaną wznowione noclegi na Mładej Horze, choć nie w Chyzie.
Potem dalej wędrowaliśmy w kierunku Rajczy. Tutaj też odbył się godzinny postój w cukierni.
Z Rajczy o godz. 18:30 ruszyliśmy pociągiem do Bielska.
Pogoda była słoneczna, towarzystwo było miłe, a od upału zbierała się sól na koszulkach. Przeszliśmy dzisiaj 22 km.

Tadeusz Budny

nasza grupa przed Bacówką PTTK pod Rycerzową

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.