Wielka Rycerzowa (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska dla młodzieży – 17 września 2022 r.

Po wakacyjnej przerwie SK PTT „Groniczki” znów spotkało się na szlaku. W sobotę, 17 września 2022 r. grupa 25 uczniów wraz z opiekunami wyruszyła z przysiółka Joneczkowe Rycerki.
Zielony szlak łagodnie wspinał się w kierunku Przełęczy Przegibek, gdzie zaplanowany był pierwszy postój. W gościnnych progach schroniska skorzystać można było z bufetu i nieco się ogrzać, gdyż dzień nie należał do najcieplejszych. Wielu młodych turystów przypomniało sobie, że ostatnio gościliśmy tu zimą, a dookoła schroniska były dwumetrowe zaspy. A tak przy okazji, to zgubionego wtedy bidona Mateusza nie udało się odnaleźć…
Dalsza droga prowadziła czerwonym szlakiem na Wielką Rycerzową. Szlak był bardzo przyjemny, choć miejscami mocno błotnisty. Z oddali mogliśmy obejrzeć przysiółek Przegibek i Krzyż Milenijny Ziemi Żywieckiej na Bendoszce. Na szczycie Wielkiej Rycerzowej zatrzymaliśmy się na chwilę, aby zrobić zdjęcie, a następnie zeszliśmy na Halę Rycerzową i do bacówki PTTK.
Po krótkim popasie ruszyliśmy dalej za czerwonymi znakami i przez Małą Rycerzową dotarliśmy na Mladą Horę. Po zmianie koloru szlaku na niebieski, szybko i sprawnie zeszliśmy do Joneczkowych Rycerek, gdzie czekał na nas autokar.
Wszyscy nasi podopieczni zasługują na wielką pochwałę, gdyż byli bardzo zdyscyplinowani i zmotywowani do wysiłku. Do zobaczenia w październiku!

S.Cz.-P.

SK PTT „Groniczki” na wierzchołku Wielkiej Rycerzowej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022, SK PTT "Groniczki" przy SP1 w Kozach. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.