Pilsko (Beskid Żywiecki, Polska / Oravské Beskydy, Słowacja) – wycieczka góska – 18 września 2021 r.

W sobotę, 18 września 2021 r. wybraliśmy się samochodami w rejon Górnej Orawy.
Dojechaliśmy do granicy w Korbielowie. Na szlak wystartowaliśmy z Sedla Hliny. Za niebieskimi znakami ruszyliśmy na szczyt Pilska. Gdy tam dotarliśmy przywitał na zimny wiatr, a temperatura wynosiła +4°C. Ze szczytu zmarznięci zeszliśmy szlakiem żółtym do schroniska na Hali Miziowej. Tutaj zrobiliśmy godzinny postój na kawę. Ze schroniska czerwonym szlakiem wzóciliśmy na Przełecz Glinne.
W drodze powrotnej do Bielska-Białej zatrzymaliśmy się jeszcze na smaczne, wiejskie placki ziemaczanne w karczmie „Rudy Rydz” w Pewli.
Pogoda była pochmurna, lecz na szczęście bez deszczu, za to na koniec wycieczki zaświeciło słońce. W wycieczce wzięły udział miłe dziewczyny i fajni koledzy, a pokonaliśmy dystans wyniósł 14 km.

Tadeusz Budny

nasza grupa na Pilsku

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2019. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.