Przełęcz Krzyżne (Tatry Wysokie) – wycieczka górska – 5 lipca 2015 r.

Celem naszej kolejnej tatrzańskiej wycieczki była stanowiąca skrajny punkt Orlej Perci – Przełęcz Krzyżne (2112 m n.p.m.).
Ponieważ na pokonanie zaplanowanej trasy wędrówki potrzeba co najmniej dziewięć godzin, z Bielska-Białej wyjechaliśmy już o 4 rano. Punktualnie o godzinie siódmej byliśmy w Zakopanem na parkingu pod Krokwią, skąd busikami dostaliśmy się do Kuźnic.
Pierwszy odcinek naszej wędrówki przebiegał niebieskim szlakiem przez Boczań i Skupniów Upłaz do schroniska PTTK „Murowaniec” na Hali Gąsienicowej, w którym zrobiliśmy sobie krótką przerwę śniadaniową. Mając na uwadze długość trasy wkrótce ruszyliśmy żółtym szlakiem w stronę Doliny Pańszczycy i dalej na Przełęcz Krzyżne. Brak chmur na niebie i ponad 30-stopniowy upał sprawiały, że podejście żółtym szlakiem dało wielu z nas w kość. Trudy trasy wynagradzały nam za to z nawiązką przepiękne widoki, które podziwiać mogliśmy na całej trasie.
Na Przełęczy Krzyżne legitymację członkowską PTT otrzymała Gosia, nasza nowa koleżanka z Oddziału, po czym ruszyliśmy w dół, w stronę Doliny Pięciu Stawów Polskich. Tu, w położonym na brzegu Przedniego Stawu schronisku, większość z nas miała okazję zjeść zasłużony obiad i nieco dłużej odpocząć.
Ostatni odcinek trasy wiódł Doliną Roztoki do Wodogrzmotów Mickiewicza, skąd zeszliśmy na parking w Palenicy Białczańskiej, kończąc tym samym górską wędrówkę.
O niedzielnej wycieczce można by z pewnością napisać, że była bardzo udana, gdyby nie powrót. Potężne korki na Zakopiance i nie tylko sprawiły, że wracaliśmy do Bielska-Białej prawie 4,5 godziny docierając w okolice dworca PKS już po 23.
Do zobaczenia na następnej wycieczce!

nasza grupa w Kuźnicach, za chwilkę startujemy na trasę

stopka_bb_20150705

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2015. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.