Pszczyna, Tychy – wycieczka krajoznawcza „szlakiem zabytków techniki woj. śląskiego” – 26 listopada 2011 r.

Ostatnią w tym roku wycieczką w ramach zadania dofinansowanego przez Gminę Bielsko-Biała była wycieczka krajoznawcza szlakiem zabytków techniki województwa śląskiego do Pszczyny i Tychów.
Pierwszym punktem programu była Pokazowa Zagroda Żubrów w Pszczynie. Oprócz żubrów można tu było zobaczyć pawie, owce, kaczki, dziki, jelenie i muflony, a dodatkową atrakcją był kilkunastominutowy film o żubrach w technologii 3D. Wartą odnotowania ciekawostką był malutki żubr, urodzony niespełna trzy tygodnie temu.
Kolejnym odwiedzonym przez nas miejscem był zabytkowy Park Pszczyński, gdzie po obejrzeniu grobowców Anhaltów i dawnej lodziarni, udaliśmy się do zamku pszczyńskiego.
Zwiedzając z panią przewodnik zabytkowe wnętrza XIX i XX wieczne dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek, w tym nie znaną nam zupełnie informację o pierwszym odnotowanym zdobywcy Baraniej Góry – księciu pszczyńskim Ludwigu von Anhalt-Köthen-Pless. Otóż ten książę pszczyński zauroczony pięknymi Beskidami wykupił pas ziemi od Szczyrku do Łodygowic, planując rozpowszechnić turystykę górską. Niestety, przedwczesna śmierć przeszkodziła w tym zamierzeniu.
Po krótkim zwiedzeniu rynku udaliśmy się na zasłużony obiad do pobliskiej restauracji, po czym przejechaliśmy do Tychów.
Jedynym punktem programu wycieczki w Tychach było zwiedzenie Browaru Książęcego. Obejrzeliśmy tu kolejny film w technologii 3D, dowiedzieliśmy się wielu informacji o warzeniu piwa, a także historii browaru. Na zakończenie zwiedzania mieliśmy okazję napić się zaserwowanego nam piwa.
Do Bielska-Białej wróciliśmy o 19-tej i niech żałują Ci, którzy nie zdecydowali się pojechać, bo wycieczka była naprawdę bardzo udana!

zwiedzamy zagrodę żubrów w Pszczynie

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2011. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.