Wielka Rycerzowa (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska – 26 listopada 2022 r.

Dnia 26 listopada 2022 r. około 20-osobowa grupa PTT pod przewodnictwem Jana Nogasia ruszyła z przysiółka Joneczkowe Rycerki na Wielką Rycerzową (1226 m n.p.m.), znajdującą się w Beskidzie Żywieckim. Najpierw zielonym szlakiem dotarliśmy do schroniska na Przegibku, gdzie skorzystaliśmy z bogato zaopatrzonego bufetu i z okazji urodzin naszego Prezesa Szymona zgranym chórem odśpiewaliśmy „100 lat”. Następnie czerwonym szlakiem raźno ruszyliśmy na Wielką Rycerzową. Po zdobyciu szczytu i zrobieniu pamiątkowych zdjęć, udaliśmy się do bacówki PTTK. Tutaj po odpoczynku, sfotografowaniu się z banerem PTT, ruszyliśmy niebieskim szlakiem przez Mladą Horę do Joneczkowych Rycerek, gdzie czekał na nas już nasz Pan Kierowca.
O ile wędrówka w górę odbywała się „po śniegu”, to zejście już było bardziej karkołomne, ze względu na rozjechane ciężkim sprzętem leśne drogi i brodzenie w błocie. Zrobiliśmy trasę około 16 km. W drodze powrotnej, z uwagi na to, że większość z nas to byli kibice piłkarscy, zgodnie dopingowaliśmy naszych Biało-Czerwonych, którzy rozgrywali mecz z Arabią Saudyjską w Katarze.
Wróciliśmy do Bielska około godz. 16 i po szybkich pożegnaniach, udaliśmy się do naszych domów dalej obserwować rozgrywki piłkarskich Mistrzowstw Świata.
Do zobaczenia na następnej wycieczce.

Danuta Migas

nasza grupa pod schroniskiem na Hali Rycerzowej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.